Druckansicht der Internetadresse:

Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

Lehrstuhl für Marketing & Innovation – Prof. Dr. Daniel Baier

Seite drucken

Publikationen

Jahrgang    2024   2023   2022   2021   2020    alle Jahre

Referierte Beiträge in Zeitschriften (begutachtet)

Jetter, Jérôme; Eimecke, Jörgen; Rese, Alexandra
Augmented reality tools for industrial applications : What are potential key performance i ...
In: Computers in Human Behavior Bd. 87 (2018) . - S. 18-33

Baier, Daniel; Frost, Sarah
Relating brand confusion to ad similarities and brand strengths through image data analysi ...
In: Advances in Data Analysis and Classification Bd. 12 (2018) Heft 1. - S. 155-171
doi:10.1007/s11634-017-0282-1 ...

Beiträge in Zeitschriften (nicht begutachtet)

Baier, Daniel; Sänn, Alexander
Verbrauchererwartungen beim Online-Erwerb digitaler Inhalte
In: Zeitschrift für Urheber- und Medienrecht Bd. 62 (2018) Heft 2. - S. 92-97
https://beck-online.beck.de/?typ=reference&y=300&b ...

Beiträge in Sammelbänden (begutachtet)

Baier, Daniel; Rese, Alexandra; Röglinger, Maximilian
Conversational User Interfaces for Online Shops? : A Categorization of Use Cases
Proceedings of the 39th International Conference on Information Systems (ICIS) - San Francisco, USA, 2018
https://www.fim-rc.de/Paperbibliothek/Veroeffentli ...

Kaiser, Matthias J.; Lemgo, Lisa
Akzeptanzuntersuchung von onlinebasierten Direct-to-Consumer Marketingmaßnahmen auf dem Ph ...
In: Birg, Laura ; Herr, Annika ; Schmid, Andreas (Hrsg.): Topics in Health Economics and Management : Abstracts of the 13th DIBOGS-Workshop, Hamburg 2017 - Bayreuth, 2018. - S. 7-14 . - (DIBOGS-Beiträge zur Gesundheitsökonomik und Sozialpolitik; 12)
https://epub.uni-bayreuth.de/3909/1/DIBOGS%20Band% ...

Baier, Daniel; Rese, Alexandra; Nonenmacher, Nikita; Treybig, Steve; Bressem, Benjamin
Digital Technologies for Ordering and Delivering Fashion : How Baur Integrates the Custome ...
In: Urbach, Nils ; Röglinger, Maximilian (Hrsg.): Digitalization Cases : How Organizations Rethink Their Business for the Digital Age - Heidelberg: Springer, 2018. - S. 59-77
doi:10.1007/978-3-319-95273-4_4 ...

Beiträge in Sammelbänden (nicht begutachtet)

Kaiser, Matthias J.; Wagner, Tobias
Ethik und Dialogmarketing : Eine Untersuchung des State-of-the-Art
In: Deutscher Dialogmarketing Verband e.V. (Hrsg.): Dialogmarketing Perspektiven 2017/2018 : Tagungsband 12. wissenschaftlicher interdisziplinärer Kongress für Dialogmarketing - Wiesbaden: Springer Gabler, 2018. - S. 213-233
doi:10.1007/978-3-658-20598-0_10 ...

Kaiser, Matthias J.; Siegmund-Schultze, Elisabeth; Kleinfeld, André
Unternehmerische Exzellenz im Pharma-Krankenkassen-Dialog : Wie gezielte Neugründungen den ...
In: Pfannstiel, Mario A. ; Da-Cruz, Patrick ; Rasche, Christoph (Hrsg.): Entrepreneurship im Gesundheitswesen. Band 2. Geschäftsmodelle - Prozesse - Funktionen - Wiesbaden: Springer Gabler, 2018. - S. 223-235
doi:10.1007/978-3-658-14781-5_14 ...

Referierte Konferenzbeiträge und andere Vorträge (begutachtet)

Rese, Alexandra; Baier, Daniel
Body Positive Marketing’s Effects on Social Media Customer Engagement
2018
25nd International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer Services (EIRASS2018), Madeira, Portugal

Baier, Daniel; Rese, Alexandra
Improving Ordering and Delivery in an Online Fashion Shop : The Customer’s Point of View
2018
25nd International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer Services (EIRASS2018), Madeira, Portugal

Rese, Alexandra; Höfer, Benjamin; Baier, Daniel
Design Evaluation of Electric Vehicles : Moderating Effects of Consumer Characteristics
2018
25th International Product Development Management Conference, Porto, Portugal

Baier, Daniel; Rese, Alexandra
Conversational User Interfaces for Online Shops : A Segmented Kano Perspective
2018
5th German-Japanese Symposium on Classification and Related Techniques (GJSCRT2018), Dortmund

Pastoors, Dominic C.; Baier, Daniel
Customer Journey Based Valuation : Modeling the Fundamentals of Customer Journey Value
2018
EMAC 2018, University of Strathclyde, Glasgow, UK

Rese, Alexandra; Höfer, Benjamin; Baier, Daniel
Design Evaluation of Electric Vehicles: Moderating Effects of Consumer Characteristics
2018
25th International Product Development Management Conference, Porto, Portugal

Nakayama, Atsuho; Baier, Daniel
Image Data Analysis in Web Communication Data Using Deep Learning
2018
5th German-Japanese Symposium on Classification and Related Techniques (GJSCRT2018), Dortmund

Pastoors, Dominic C.; Baier, Daniel
Modeling Customer Journey Value : Predicting Customer Churn and Future Net Value
2018
5th European Conference on Data Analysis (ECDA 2018), Paderborn

Rese, Alexandra; Pantano, Eleonora; Baier, Daniel
Observed versus Unobserved Heterogeneity in Structural Equation Models : Cross-Country Dat ...
2018
5th European Conference on Data Analysis (ECDA2018), Paderborn

Baier, Daniel; Rese, Alexandra
A Segmented Kano Perspective on the User Interface of Online Fashion Shops
2018
5th European Conference on Data Analysis (ECDA 2018), Paderborn

Nakayama, Atsuho
Topic Detection and Classification in Consumer Web Communication Data
2018
5th European Conference on Data Analysis (ECDA2018), Paderborn

Nakayama, Atsuho; Baier, Daniel
Two-mode Overlapping Clustering for Three-mode Data with Applications to Online Shopping a ...
2018
5th European Conference on Data Analysis (ECDA2018), Paderborn

Vökler, Sascha; Baier, Daniel
Using Meta-heuristics for Solving NP-hard Combinatorial Optimization Problems
2018
CENTRAL Workshop: Machine Learning in Economics, Humboldt-Universität zu Berlin

Dissertation

Suckau, Kristin
Die Ermittlung von individuellen Zahlungsbereitschaften mittels Präferenzmessung : Die Pri ...
Bayreuth, 2018. - XXXIX, 125 S.
http://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bvb:703-epub-3 ...
(Dissertation, 2018, Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)

Verantwortlich für die Redaktion: Univ.Prof.Dr. Daniel Baier

Facebook Twitter Youtube-Kanal Instagram UBT-A Kontakt