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Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

Lehrstuhl für Marketing & Innovation – Prof. Dr. Daniel Baier

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Rausch Dr. Theresa Rausch
Rausch

Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Lehrstuhl für Marketing & Innovation


Wissenschaftlicher Lebenslauf

04/2021: Promotion zum Dr. rer. pol. (summa cum laude) (Gutachter: Prof. Dr. Daniel Baier, Prof. Dr. Claas Christian Germelmann)

Seit 06/2019: Wissenschaftliche Mitarbeiterin – Lehrstuhl für Marketing und Innovation, Universität Bayreuth

02/2019 – 05/2019: Studentische Hilfskraft – Lehrstuhl für Marketing und Innovation, Universität Bayreuth

01/2018 – 12/2018: Studentische Hilfskraft – Geschäftsführung Campus Kulmbach, Universität Bayreuth

10/2017 – 12/2017: Studentische Hilfskraft – Lehrstuhl für Innovations- und Dialogmarketing, Universität Bayreuth

04/2017 – 09/2019: Betriebswirtschaftslehre, M.Sc. (ausgezeichnet/with high distinction) – Universität Bayreuth

08/2013 – 01/2014: Auslandssemester – Universidad de Guadalajara, Mexiko

04/2012 – 03/2017: Betriebswirtschaftslehre, B.Sc. (sehr gut/with distinction) – Universität Bayreuth

Rausch

Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Lehrstuhl für Marketing & Innovation


Publikationen

Referierte Beiträge in Zeitschriften (begutachtet)

Kopplin, Cristopher Siegfried; Rausch, Theresa Maria
Above and beyond meat : the role of consumers' dietary behavior for the purchase of plant- ...
In: Review of Managerial Science Bd. 16 (2022) . - S. 1335-1364
doi:10.1007/s11846-021-00480-x ...

Rausch, Theresa Maria; Albrecht, Tobias; Baier, Daniel
Beyond the beaten paths of forecasting call center arrivals : on the use of dynamic harmon ...
In: Journal of Business Economics Bd. 92 (2022) Heft 4. - S. 675-706
doi:10.1007/s11573-021-01075-4 ...

Brand, Benedikt Martin; Kopplin, Cristopher Siegfried; Rausch, Theresa Maria
Cultural differences in processing online customer reviews : holistic versus analytic thin ...
In: Electronic Markets Bd. 32 (2022) . - S. 1039-1060
doi:10.1007/s12525-022-00543-1 ...

Rausch, Theresa Maria; Brand, Benedikt Martin
Gotta buy 'em all? Online shopping cart abandonment among new and existing customers
In: International Journal of Electronic Business Bd. 17 (2022) Heft 2. - S. 109-134
doi:10.1504/IJEB.2022.10044963 ...

Brand, Benedikt Martin; Rausch, Theresa Maria; Brandel, Jannika
The Importance of Sustainability Aspects When Purchasing Online : Comparing Generation X a ...
In: Sustainability Bd. 14 (2022) Heft 9
doi:10.3390/su14095689 ...

Rausch, Theresa Maria; Derra, Nicholas Daniel; Wolf, Lukas
Predicting online shopping cart abandonment with machine learning approaches
In: International Journal of Market Research Bd. 64 (2022) Heft 1. - S. 89-112
doi:10.1177/1470785320972526 ...

Rese, Alexandra; Baier, Daniel; Rausch, Theresa Maria
Success factors in sustainable textile product innovation : An empirical investigation
In: Journal of Cleaner Production Bd. 331 (2022)
doi:10.1016/j.jclepro.2021.129829 ...

Rausch, Theresa Maria; Kopplin, Cristopher Siegfried
Bridge the gap : Consumers' purchase intention and behavior regarding sustainable clothing
In: Journal of Cleaner Production Bd. 278 (2021)
doi:10.1016/j.jclepro.2020.123882 ...

Albrecht, Tobias; Rausch, Theresa Maria; Derra, Nicholas Daniel
Call me maybe : Methods and practical implementation of artificial intelligence in call ce ...
In: Journal of Business Research Bd. 123 (2021) . - S. 267-278
doi:10.1016/j.jbusres.2020.09.033 ...

Rausch, Theresa Maria; Baier, Daniel; Wening, Stefanie
Does sustainability really matter to consumers? Assessing the importance of online shop an ...
In: Journal of Retailing and Consumer Services Bd. 63 (2021)
doi:10.1016/j.jretconser.2021.102681 ...

Brand, Benedikt Martin; Rausch, Theresa Maria
Examining sustainability surcharges for outdoor apparel using Adaptive Choice-Based Conjoi ...
In: Journal of Cleaner Production Bd. 289 (2021)
doi:10.1016/j.jclepro.2020.125654 ...

Baier, Daniel; Rausch, Theresa Maria; Wagner, Timm F.
The Drivers of Sustainable Apparel and Sportswear Consumption : A Segmented Kano Perspecti ...
In: Sustainability Bd. 12 (2020) Heft 7
doi:10.3390/su12072788 ...

Beiträge in Sammelbänden (begutachtet)

Rausch, Theresa Maria; Albrecht, Tobias
The Impact of Lead Time and Model Selection on the Accuracy of Call Center Arrivals' Forec ...
Proceedings of the 28th European Conference on Information Systems (ECIS) - Marrakech, 2020

Referierte Konferenzbeiträge und andere Vorträge (begutachtet)

Rausch, Theresa Maria; Albrecht, Tobias; Baier, Daniel
Forecasting Sub-Daily Call Center Arrivals : Investigating the Joint Impact of Data Disagg ...
2020
doi:10.5445/IR/1000119609 ...
Data Analysis and Classification in Marketing (AG Marketing), Karlsruher Institut für Technologie (KIT), Karlsruhe

Rausch, Theresa Maria; Baier, Daniel
Forecasting Sub-daily Call Center Arrivals : Investigating the Joint Impact of Data Disagg ...
2019
1st Working Group Meeting of AG Marketing, „Advanced Data Analysis Techniques with Marketing Applications“, Karlsruhe

Dissertation

Rausch, Theresa Maria
Quo vadis, e-commerce? : Insights on and innovative approaches towards selected current c ...
Bayreuth, 2021
doi:10.15495/EPub_UBT_00005420 ...
(Dissertation, 2021, Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)

Rausch

Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Lehrstuhl für Marketing & Innovation


Dr. Theresa Rausch
Wissenschaftliche Mitarbeiterin

E-Mail: theresa.rausch@uni-bayreuth.de
Telefon: +49 (0)921 / 55-4338
Fax: +49 (0)921 / 55-4342
Sprechstunde: Nach Vereinbarung

Gebäude: B9 Raum: 12

Verantwortlich für die Redaktion: Jessica Kiesswetter

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